Hur du aktiverar konsolen i CS2
Inställningar3 min läsningUppdaterad
Utvecklarkonsolen i Counter-Strike 2 behövs för att ansluta till servrar med connect-kommandot, importera sikten, tillämpa konfigfiler och ändra inställningar som inte finns i menyn. Den aktiveras på en halv minut.
Vi aktiverar konsolen i inställningarna
- Starta CS2 och öppna Inställningar (kugghjulsikonen).
- Gå till avsnittet ”Spel” → ”Spel”.
- Hitta alternativet ”Aktivera utvecklarkonsol (~)” och sätt det till ”Ja”.
Vi tilldelar en tangent
Som standard öppnas konsolen med tangenten ”~” (tilde, till vänster om siffran 1). Om den inte fungerar, gå till Inställningar → Tangentbord och mus → hitta ”Växla konsol” och tilldela en bekväm tangent.
Vi testar
Tryck på den tilldelade tangenten — längst ner glider konsolens inmatningsfält fram. Skriv till exempel status och tryck på Enter. Om ett svar dök upp — då fungerar konsolen och du kan ansluta till servrar.
