ServerCS2ServerCS2

Hur du aktiverar konsolen i CS2

Inställningar3 min läsningUppdaterad

Utvecklarkonsolen i Counter-Strike 2 behövs för att ansluta till servrar med connect-kommandot, importera sikten, tillämpa konfigfiler och ändra inställningar som inte finns i menyn. Den aktiveras på en halv minut.

Video: hur du aktiverar utvecklarkonsolen i CS2.

Vi aktiverar konsolen i inställningarna

  • Starta CS2 och öppna Inställningar (kugghjulsikonen).
  • Gå till avsnittet ”Spel” → ”Spel”.
  • Hitta alternativet ”Aktivera utvecklarkonsol (~)” och sätt det till ”Ja”.

Vi tilldelar en tangent

Som standard öppnas konsolen med tangenten ”~” (tilde, till vänster om siffran 1). Om den inte fungerar, gå till Inställningar → Tangentbord och mus → hitta ”Växla konsol” och tilldela en bekväm tangent.

Vi testar

Tryck på den tilldelade tangenten — längst ner glider konsolens inmatningsfält fram. Skriv till exempel status och tryck på Enter. Om ett svar dök upp — då fungerar konsolen och du kan ansluta till servrar.